wtorek, 9 stycznia 2018

H&M znowu wywołał burzę w internecie

O co poszło tym razem?

fot. Istockphoto

Parę tygodni temu H&M musiał się mocno tłumaczyć przed klientami ze sposobu, w jaki marka pozbywa się niesprzedanych ubrań. Przypomnijmy, że chodziło o palenie niechcianych projektów. I choć szwedzkiemu brandowi udało się przejść przez ten kryzys, okazuje się, że bez odpoczynku właśnie wszedł w kolejny. Co tym razem zarzuca się popularnej sieciówce? Rasizm...

A wszystko przez zieloną, dziecięcą bluzę z napisem „Najfajniejsza małpa w dżungli”. I choć może nie brzmi to jak dyskryminacja rasowa, to jednak biorąc pod uwagę, że ubranie zaprezentował czarnoskóry chłopiec, historia wygląda już nieco inaczej. Dodajmy jeszcze, że tę samą bluzę w innych wersjach kolorystycznych i z napisami „Ekspert Survivalu” oraz „Przewodnik Junior” pokazano na białych dzieciach.

Co na rasistowskie zarzuty internautów mówi H&M? Firma przeprosiła za tę niefortunną reklamę i zapowiedziała, że usunie z sieci te zdjęcia (na polskiej stronie marki widać już jedynie packshot). Niemniej bluza będzie dostępna w sprzedaży.

Co sądzisz o tej sytuacji? Przypadek, a może celowe działanie? My stawiamy na pierwszą opcję. Nie chce nam się wierzyć, że tak duża, międzynarodowa firma, świadomie zdecydowałaby się na takie ataki. 

PODOBNE ARTYKUŁY

#hotzakup

#hotzakup

Sweter, ZARA - 139,00 PLN
Kolczyki, H&M - 39.90 PLN
Torebka, MANGO - 99.90 PLN